افت ۲۴ هزار و ۷۶۴ واحدی شاخص کل بورس-راهبرد معاصر
فروش بیش از پنج هزار و ۴۰۰ سکه | نکات مهم برای شرکت در حراج بعدی آغاز طرح جدید فروش خودرو‌های وارداتی | متقاضیان از فردا حساب خود را وکالتی کنند بانک مرک‍‍زی دستورالعمل جدید برای مؤسسات اعتباری را ابلاغ کرد آخرین فرصت ثبت نام برای شرکت در حراج شمش طلا؛ ساعت ۲۴ امشب توضیحات سخنگوی سازمان هواپیمایی در خصوص وضعیت پرواز‌ها در مهرآباد سازمان امور مالیاتی: ۵۸ درصد دارندگان خودرو‌های لوکس مالیات ندادند آخرین قیمت طلا و سکه امروز ۲۱ مهر | سکه امامی ۶۰۰ هزار تومان ارزان شد + جدول وضعیت بازار طلا و سکه | حباب سکه ۹.۵ میلیون شد قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۷/۲۰ دیدار و نشست رؤسای کل بانک مرکزی ایران و روسیه در مسکو + جزئیات کاهش بهای نفت | طلا بار دیگر گران شد فرصت‌های شغلی ترکیه صعود کرد | کاهش چشمگیر بیکاران قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای | دلار نیما ۴۷ هزار و ۶۰۴ تومان شد تاریخ حراج بعدی شمش طلا مشخص شد قیمت جدید گوشت قرمز و دام زنده اعلام شد

افت ۲۴ هزار و ۷۶۴ واحدی شاخص کل بورس

شاخص بازار بورس در بیست و سومین روز از اولین ماه پاییز کاهش یافت، به طوری که شاخص کل با افت بیش از ۲۴ هزار واحد به رقم دو میلیون و ۸۹ هزار واحد رسید.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 14
کد خبر: ۲۶۰۱۵۴

به گزارش راهبرد معاصر، شاخص بازار بورس در بیست و سومین روز از اولین ماه پاییز کاهش یافت. پس از افت ناشی از ریسک‌های غیراقتصادی که از چهارم تا شانزدهم مهر در این بازار ایجاد شده بود طی چهار روز کاری قبل شاخص بورس صعودی شده بود، اما امروز مجددا افت کرد.

روز دوشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۲۴ هزار و ۷۶۴ واحد کاهش داشت و در عدد دو میلیون و ۸۹ هزار و ۹۴۲ واحد ایستاد. این در حالی است که در چهار روز کاری گذشته شاخص کل به ترتیب ۳۴۲۲، ۲۴۵۳، ۱۴هزار و ۱۱۰۵ واحد افزایش داشت.

شاخص هم‌وزن نیز امروز ۶۲۲۴ واحد کاهش یافت و به رقم ۶۹۰ هزار و ۲۵۸ واحد رسید.

در سومین روز هفته تعداد سهام مثبت بورس ۴۱ عدد و سهام منفی ۲۹۳ عدد بود. به طور کلی بازار ۱.۱۷ درصد کاهش داشت.

روز دوشنبه ۱۷۷ هزار فقره معامله به ارزش ۳۱۰۸ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

فولاد، فملی و شستا به ترتیب از نماد‌های تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند که هرسه قرمز شدند. از نماد‌های پرتراکنش نیز می‌توان به فولاد، ذوب و وپارس اشاره کرد.

روز بیست و سوم مهر ۱۴۰۳ شاخص فرابورس ایران هم ۱۴۲ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۸۰۱ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۱۰۷ هزار فقره و ارزش آن ۲۶۶ هزار میلیارد تومان بود.

آریا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشت، اما زاگرس و هرمز اثر منفی ایجاد کردند. فزر، کرومیت و زماهان هم از نماد‌های پرتراکنش بودند.

به نظر می‌رسد فراز و فرود ناشی از متغیر‌های سیاسی که از ابتدای هفته گذشته بر بازار سایه افکنده بود با شدت و ضعف هنوز وجود دارد. روز ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ایران در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی از جمله ترور اسماعیل هنیه در خاک کشور و به شهادت رساندن سردار مقاومت، سید حسن نصرالله و عباس نیلفروشان، تل‌آویو را هدف ۲۰۰ موشک بالستیک قرار داد و ضربات مهلکی به اسرائیل وارد کرد.

این در حالی است که روز گذشته رییس صندوق توسعه ملی از آمادگی این صندوق برای پرداخت مرحله آخر کمک به سازمان بورس به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان خبر داد. صندوق توسعه ملی از ۵۱۰ میلیون دلار تعهد ارزی که به سازمان بورس داشته تا کنون حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر باقی مانده که بنا به گفته رییس صندوق در صورت درخواست سازمان بورس، آمادگی پرداخت آن وجود دارد.

دامنه نوسان نماد‌های سهام که از هفتم مهرماه به یک درصد کاهش یافته بود، روز ۲۱ مهرماه به سه درصد رسید. هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه خود مقرر کرد دامنه نوسان سهام در بورس و فرابورس از شنبه ۲۱ مهرماه به مثبت و منفی سه درصد برگردد.

از هفتم مهرماه ۱۴۰۳ و به دنبال افزایش تنش‌های بین‌المللی سازمان بورس دامنه نوسان را از سه درصد به مثبت و منفی یک درصد کاهش داده بود. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار